Ruim 18% groei in vierde kwartaal
Orchestra-Prémaman kende een prima vierde kwartaal (drie maanden tot en met 28 februari): de kinderspecialist kende een omzetgroei van liefst 18,2% op jaarbasis, goed voor een totale verkoop van 126,2 miljoen euro. Die groei is vooral te danken aan de opening van veertien nieuwe winkels en de sterke prestaties van de webshop: de e-commercetak groeit met liefst 104,4% en is intussen al goed voor 4,5 miljoen euro.
Over het hele boekjaar steeg de omzet tot 513,3 miljoen euro. In Frankrijk, nog altijd goed voor 65% van de totale omzet van Orchestra-Prémaman, steeg de verkoop met 12%, elders klokte de groei af op 11,5%. De retailer is intussen actief in 50 landen wereldwijd.
Voor dit boekjaar legt topman Stéphane Ruiz de nadruk “op een verdere groei van de rendabiliteit en een verder terugdringen van de schuldenlast, op het herstel van de Groep Prémaman (gekocht in 2012, nvdr.) en op de transformatie van het in mei 2014 overgenomen Home Market-netwerk.”