De populaire modewebwinkel Zalando heeft zijn verkopen in het vierde kwartaal aardig zien groeien. Meteen is duidelijk dat 2015 een “fantastisch jaar” was voor de Duitse mode-(r)etailer.
Op naar 3 miljard euro jaaromzet
Zalando zag zijn omzet in het vierde kwartaal afklokken op een bedrag tussen de 865 en de 872 miljoen euro, goed voor een stijging van om en bij de 30% op jaarbasis. Dat blijkt uit de voorlopige cijfers, die het bedrijf vanochtend publiceerde.
Toch bleef de omzet daarmee iets onder de verwachtingen van de meeste analisten. Zij waren uitgegaan van een kwartaalomzet van 876 miljoen euro. Het te warme weer voor de tijd van het jaar heeft ook Zalando blijkbaar parten gespeeld.
Op de definitieve resultaten is het nog wachten tot 1 maart, maar het management schuift nu al een jaaromzet van 2,95 à 2,96 miljard euro naar voren, een pak meer dan de 2,2 miljard uit 2014.
“2015 was een fantastisch jaar voor ons. In ons eerste jaar als beursgenoteerd bedrijf hebben we de groei aanzienlijk versneld, hebben we belangrijke investeringen op de lange termijn gedaan en zijn we duidelijk winstgevend gebleven. We blijven op deze weg voortgaan”, zo zegt bestuurder Rubin Ritter.