Zalando, Adidas en het Deense Aarstiderne zijn aan de haal gegaan met een gouden European Ecommerce Award. De zilveren prijzen waren voor Onepiece, Topshop en Hellofresh, terwijl Chic by Choice en Made.com brons kregen.
Zalando de beste in vrijwel elke categorie
Het Deense Aarstiderne mocht naar huis met de Entrepreneurial Award, dat het meest innovatieve en baanbrekende bedrijf in Europa beloont. Aarstiderne koppelt producenten van organisch en biologisch voedsel aan kopers in binnen- en buitenland. Onepiece, dat jumpsuits verkoopt via sociale media, kreeg in die categorie het zilver, terwijl de Portugese marktplaats Chic By Choice brons kreeg.
Zalando kreeg dan weer de Pure Player Award, voor Hellofresh en Made.com. Ook Vente-privee.com en Yoox waren in deze categorie genomineerd. Zalando won de award omdat het op alle categorieën het beste scoorde, behalve op verzending. Daar moest het één ander bedrijf voor zich dulden.
Adidas won dan weer de Omnichannel Award, omdat het verschillende kanalen het best weet te verbinden. Topshop kreeg daar het zilver, terwijl ook Decathlon, Ikea en Nike genomineerd waren.