De Duitse online retailer Zalando wil de komende jaren zijn omzet vervijfvoudigen. Momenteel haalt Zalando een omzet van ongeveer 4 miljard euro, maar het mikt dus op een bedrag van 20 miljard euro.
1 miljoen producten
Als het slaagt in zijn doelstelling, dan zal Zalando in Europa ongeveer 5 procent van de modeverkoop in handen hebben. Momenteel biedt Zalando ongeveer 150.000 producten aan van meer dan 1.500 merken. In de toekomst wil de retailer een aanbod hebben van maar liefst 1 miljoen producten.
CFO Rubin Ritter van Zalando voegt er dan ook aan toe dat de groei van het bedrijf vooral op een organische manier zal gebeuren. Dat is volgens hem veel efficiënter dan enkel te teren op overnames van concurrenten.
Zalando zit daarnaast nog op een berg geld, die het binnenhaalde met de beursgang twee jaar geleden. Toen werd ongeveer 1 miljard euro opgehaald, maar dat bedrag bleef sindsdien vrijwel onaangeroerd. De meeste investeringen sindsdien werden volgens Ritter gewoon vanuit de cashflow van Zalando gefinancierd.