“Veel Belgen prefereren afhaling”
“Veel Belgische consumenten verkiezen levering via afhaalpunten, aangezien ze dan niet gebonden zijn aan de leveringstijden thuis,” klinkt het bij Zalando. Daarom voegt de online moderetailer nu zo’n 1.100 afhaalpunten toe, bestaande uit de postkantoren van bpost – waar klanten nu al heen moeten voor retours of als ze niet thuis waren bij levering – en de PostPunten van de Belgische postdienst.
Het voordeel is volgens Zalando dat de meeste van deze afhaalpunten ook buiten de kantooruren en op zaterdag geopend zijn. Ook beklemtoont de Duitse e-tailer dat de ‘pick up points’ zowel gebruikt kunnen worden om bestellingen af te halen als om spullen terug te zenden.
Tegen het einde van het jaar wil de retailer het afhaalnetwerk uitbreiden naar 1.500 punten. Binnen enkele weken verwacht Zalando het afhaalnetwerk overigens nog uit te breiden met de 24/7 afhaalautomaten van bpost. De precieze lanceringsdatum hiervan is evenwel nog niet bekend.