De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.
Extra kosten
Tijdens deze periode bestellen heel wat mensen afdrukken van communiefoto’s bij Smartphoto, maar door problemen bij Bpost dreigden meer dan 4.000 bestellingen vorige week niet tijdig bij de klanten te geraken. Het e-commercebedrijf besliste daarop om een aantal bestellingen opnieuw te drukken en klanten de mogelijkheid te bieden om hun foto’s zelf af te halen. De extra kosten die dat met zich meebracht, wil Smartphoto nu verhalen op Bpost, verklaart Johan Dierickx van het fotobedrijf aan VTM Nieuws. Hij zegt ook op zoek te gaan naar andere dienstverleners om de volgende piekperiode op te vangen.
Bpost wijst erop dat het vorige week extra druk was, met gemiddeld 250.000 pakjes per dag in plaats van de gebruikelijke 190.000. Bovendien was er een feestdag en een brugdag en kampte het bedrijf met stakingen. Volgens een rondvraag van De Tijd ondervonden ook Coolblue en MediaMarkt problemen met het postbedrijf.