Online warenhuis Wehkamp heeft met Piet Coelewij een nieuwe CEO gevonden. Hij volgt Gert van de Weerdhof op, die in maart van dit jaar de laan werd uitgestuurd.
Veel ervaring
Coelewij heeft alvast heel wat managementervaring in de sectoren retail en consumentenelektronica: eerder werkte hij onder andere bij Philips en Amazon.com. Sinds enkele jaren is hij aan de slag bij Sonos, producent van geluidssystemen, als directeur Europa en als verantwoordelijke voor de wereldwijde activiteiten.
“Hij heeft een passie voor innovatie en brengt veel kennis en ervaring met zich mee, zowel in de industrie als ook qua leiderschap”, zegt Tom Hall, voorzitter van de raad van commissarissen bij Wehkamp-eigenaar Apax.
Coelewij krijgt nu de zware taak om de winstgevendheid van Wehkamp opnieuw op te krikken, want die gaat al enkele jaren achteruit. De online winkel heeft momenteel 1,7 miljoen vaste klanten, 145 miljoen bezoekers per jaar en het doet meer dan 7 miljoen verzendingen per jaar.