“Enorme stap”
Het doel van de overname is om met beide bedrijven samen winkeliers in staat te stellen hun klanten zowel online als in de winkels beter van dienst te zijn. “Het is een enorme stap in de evolutie van ons bedrijf. We zijn ooit begonnen met de visie om onafhankelijke retailers te ondersteunen door hen een POS aan te bieden met dezelfde backoffice functionaliteit zoals je die bij grote retailers ziet, maar dan gebruiksvriendelijker en aangepast voor mobiel gebruik,” zegt Dax Dasilva, CEO van Lightspeed POS.
“Met de razendsnelle digitalisering van de industrie is er veel vraag naar online verkoopoplossingen. Door SEOshop binnen de Lightspeed-familie op te nemen, bieden we winkeleigenaren een schaalbaar product om hun goederen nog efficiënter te kunnen verkopen, ongeacht hoe hun klanten willen winkelen”, aldus nog Dasilva.
Met de overname van SEOshop ondersteunt Lightspeed POS nu 34.000 retailers in meer dan 100 landen wereldwijd, goed voor een totaal aantal transacties ter waarde van 12 miljard dollar (11,2 miljard euro).