Aandeel Frankrijk verkleinen
Momenteel haalt Sarenza, dat in 2005 in Frankrijk werd gelanceerd, een omzet van ongeveer 150 miljoen euro met zo’n vier miljoen klanten. Om dat omzetcijfer op te drijven naar 500 miljoen euro heeft de schoenenverkoper 74 miljoen euro opgehaald bij vier investeerders. “We hebben 150 fondsen benaderd, maar veel van hen waren nog niet klaar om met ons internationaal te gaan“, zei CEO Stéphan Treppoz aan de Franse krant Le Figaro.
Het opgehaalde geld wil Sarenza gebruiken om in de toekomst in meer Europese landen aanwezig te zijn. Momenteel is Sarenza al te vinden in 26 landen zoals Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk en Italië, maar het wil onder andere ook te vinden zijn in Kroatië. Thuismarkt Frankrijk blijft tot nu toe wel veruit het belangrijkste land, aangezien een derde van de omzet daar wordt gehaald. Al wil algemeen directeur Hélène Boulet-Supau dat aandeel van de Franse markt graag flink verkleinen de komende jaren, onder meer dus door de omzet op te trekken naar die grens van 500 miljoen euro.