De Amsterdamse start-up Saleduck gaat uitbreiden naar Azië en een kantoor openen in Kuala Lumpur. Saleduck is een website die verschillende online aanbiedingen en kortingen verzamelt op één pagina.
Grootste markt ter wereld
“De Aziatische e-commercemarkt is met 770 miljard inmiddels veruit de grootste ter wereld. Ook de groei van 44% in 2014 is vele malen sterker dan in de rest van de wereld. De beslissing was dus snel gemaakt.” zegt CEO Domingo Karsten.
Saleduck heeft gekozen voor Maleisië, omdat het daar de MSC-status kon verkrijgen. Die wordt door de Maleisische overheid uitgereikt om innovatieve multimedia bedrijven en start-ups grote bedrijfsmatige voordelen te bieden. “Het klimaat voor start-ups is verrassend goed in Maleisië. We kunnen hier makkelijk zaken doen, zeker nu de lokale overheid onze ambitieuze plannen beloond heeft met de fel begeerde MSC status.”
Saleduck is daarnaast ook bezig met het verzekeren van externe investeringen. Tot nu toe werd de start-up gefinancierd uit eigen middelen, maar Saleduck gaat nu op zoek naar een financiële injectie van 500.000 euro. De website is momenteel beschikbaar in België, Denemarken, Finland, Maleisië, Noorwegen, Oostenrijk, Singapore, Turkije, Zweden en Zwitserland.