Merk moet mobiel zijn
In de studie werden 6.000 respondenten uit Australië, Duitsland, Zweden, India, Hong Kong en de VS ondervraagd. Daarbij werden de gewoontes van consumenten die bij de hoogste 20 procent inkomens hoorden in hun land vergeleken met de rest van de bevolking.
BBC World News kwam daarbij tot de conclusie dat bij die groep het aantal gebruikers dat liever zijn nieuws leest op de smartphone of zijn tablet met respectievelijk 15 procent en 9 procent is gestegen ten opzichte van 2012. Het gebruik van de gewone pc is in diezelfde periode met 17 procent gezakt. 39 procent van de gebruikers gebruikt ook minstens één keer per uur het internet op zijn of haar smartphone.
De algemene conclusie was dat rijkere smartphonebezitters veel meer gebruikmaken van mobiele toestellen dan de gemiddelde bevolking. Zo gebruikt 51 procent van hen een mobiel toestel voor zaken, vergeleken met 40 procent bij de rest van de bevolking. Het aantal consumenten dat zijn locatie deelt, ligt bij hen ook 18 procent hoger.
Mobile advertising beter voor rijkere consument
Interessant voor retailers is dat een derde van hen vindt dat een merk ‘mobiel’ moet zijn om modern en dynamisch te zijn. Dat aantal is vijftien procent hoger dan bij de rest van de gebruikers.
Ook op vlak van mobile advertising stijgt de effectiviteit aanzienlijk bij welgestelde consumenten. Volgens het onderzoek is mobiel adverteren twee keer zo effectief als adverteren op de gewone pc, bij welgestelde consumenten zou mobiel adverteren zelfs vier keer zo effectief zijn.