Het sociale platform Pinterest heeft Shopping with Pinterest aangekondigd, waarmee gebruikers voortaan de mogelijkheid krijgen om producten van verschillende aanbieders te verzamelen in één winkelmandje.
Ook op desktopversie
In één adem worden de ‘buyable pins’, waarmee bezoekers snel hun favoriete producten kunnen kopen, ook beschikbaar gesteld op de desktopversie van Pinterest. Tot nu toe waren die enkel te vinden op de mobiele apps.
Volgens productmanager Tim Weingarten is Shopping with Pinterest meer dan enkel een winkelmandje op de website. “Shopping with Pinterest gaat niet enkel over kopen. Het is een holistische kijk op de gehele winkelervaring, van dat eerste moment van inspiratie tot de aankoop en verder. Bovendien werkt het over verschillende toestellen heen en drijft het in-store verkopen”, aldus Weingarten in een persbericht.
Klanten krijgen bovendien ook meerdere mogelijkheden om een product te zoeken. Pinterest zal op zoek gaan naar producten op basis van afbeeldingen die ze zelf hebben genomen of die ze tegenkomen op Pinterest. Die laatste optie werkt momenteel enkel op iOS. Ook de zoekfunctie met eigen foto’s wordt in de toekomst nog verder uitgebreid.