Kledingketen Oysho, onderdeel van het Spaanse mode-imperium Inditex, heeft een Europese webshop geopend. Voortaan kunnen dus alle inwoners van Europa kleding kopen van het merk, zelfs al zijn er geen fysieke filialen in het land.
Lancering in fases
Oysho is momenteel al in 16 landen te vinden met fysieke winkels, onder andere in Duitsland, Oostenrijk, België, Spanje, Nederland, China en Mexico. Met de opening van de Europese webshop voegt het nog eens 16 landen toe waar de collecties worden verkocht.
De winkel zal wel niet overal tegelijk worden gelanceerd. Dat gebeurt in fases. In februari is het de beurt aan Roemenië, Zweden, Denemarken en Ierland, terwijl onder meer Kroatië, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Bulgarije en Finland moeten wachten tot in maart. De laatste landen, zoals Litouwen en Letland, worden vanaf april toegevoegd.
Met de lancering van de Europese online winkel is de visuele identiteit van Oysho online ook helemaal aangepast. Daarbij wordt er meer aandacht gevestigd op het gebruik van beelden, die klanten een intuïtieve en dynamische gebruikerservaring moeten geven.