Geografisch complementair
Promocity, opgericht in 2010, was het nummer drie op de Belgische markt van online groepsaankopen, na Groupon België en Outspot, en nam eerder dit jaar nog de activa van het failliete Coolcoups over. Promocity stond vooral sterk in Franstalig België en is daarmee een perfecte aanvulling op het vooral Nederlandstalige publiek dat Outspot tot nu toe bereikte.
Daarnaast heeft Outspot ook zijn zinnen gezet op onze Noorderburen. Door de overname van GoShareThis, het vroegere Living Social Nederland, heeft Outspot.be nu ook in Nederland voet aan de grond.
Verdrievoudiging in één jaar tijd
Volgens Thomas Van Overbeke, die samen met zijn broer Stefan in 2009 Outspot als eerste Belgische socialshoppingsite oprichtte, zullen de leden zeker hun voordeel doen met beide overnames. “Met anderhalve keer zoveel potentiële klanten zullen we bij onze aanbieders ongetwijfeld nog betere voorwaarden uit de brand kunnen slepen”, maakt hij zich sterk.
Het gaat echt wel snel voor Outspot: nauwelijks een jaar geleden verwelkomde het nog trots zijn 500.000e lid, vandaag telt de site dus al drie keer zoveel leden. Outspot komt zo naar eigen zeggen “nagenoeg op gelijke hoogte van de Belgische afdeling van Groupon“.