Garderobe met advies op maat
Het concept van Outfittery – een webshop voor mannen die weinig tijd of zin hebben om te winkelen, maar wel graag stijlvol voor de dag willen komen – werd bedacht en opgezet door twee vrouwen. Julia Bösch en Anna Alex startten het bedrijf in april 2012 in Berlijn om mannen een persoonlijk platform te bieden waar ze op eenvoudige wijze online konden shoppen, met het nodige advies er gratis bovenop.
Outfittery heeft dan ook een origineel concept: nieuwe klanten beantwoorden op de website eerst een aantal vragen over hun persoonlijke kledingstijl en maten, vervolgens worden ze gecontacteerd door een “style expert” van Outfittery die na een persoonlijk gesprek een ‘garderobe op maat’ samenstelt. De stijlen kunnen gaan van ‘klassiek zakelijk’ over ‘business casual’ of ‘nonchalante vrijetijdslook’ tot ‘stijlvol sportief’.
Deze innovatieve, persoonlijke service wordt bovendien gratis aangeboden. Ook de kledij wordt gratis thuisbezorgd en items die niet passen, kunnen zonder kosten worden geretourneerd.
Outfittery werkt samen met een 150-tal bekende modemerken zoals Scotch & Soda, Joop!, Levi’s, Pierre Cardin, Converse, TIGER of Sweden, Ben Sherman of nog Calvin Klein Jeans.
Na Nederland nu ook België
Na succesvolle uitbreidingen in Oostenrijk, Zwitserland, Luxemburg, Zweden, Denemarken en Nederland (sinds eind maart van dit jaar) betreedt de Berlijnse webshop nu dus ook de Belgische markt. “De Belgische man is modebewust en bereid om via internet aankopen te doen”, zegt Peter Gamelkoorn, countrymanager van België en Nederland.
“Met Outfittery vullen we het gat dat bestaat tussen de ‘bakstenen’ winkel en de onlineshop, waarbij die laatste vaak als onoverzichtelijk en met te veel keuze wordt ervaren.” Voor Outfittery werken intussen al ruim 130 mensen, van wie 60 stylisten.