Vikings volgen marketingtrends
De provider, die mobiele telefoniediensten en internet aanbiedt op de servers van Base, wint snel aan populariteit in België. Dankzij het lageprijsimago en de actieve ledenwerving (klant brengt klant) hebben de Vikings naar eigen zeggen ook een “hechte en grote ledengroep”, en het is daarop dat Mobile Vikings nu beroep wil doen met VikingSpots.
Volgens Hans Similon van Mobile Vikings is de bedoeling meervoudig: “De bedoeling van VikingSpots is eerst en vooral handelszaken van over het hele land in kaart te brengen. Het tweede doel is ook om handelaars een interessant winstmodel aan te bieden, waarbij ze niet gebonden zijn aan contracten. We voorzien voor hen een platform, waarop ze zelf kortingacties ingeven en bepalen hoeveel punten er worden weggegeven per actie.”
Sparen voor herlaadbeurten
Tot zover niets nieuws, maar vernuftig aan deze applicatie is wel dat al wie VikingSpots gebruikt, op die manier kan sparen voor gratis herlaadbeurten voor zijn smartphone. Als een handelaar op één van de ‘spots’ effectief een deal aanbiedt, verdient een Viking daar 150 Vikingpunten aan. Bovendien zijn er aan elke deal die op het platform wordt aangeboden ook Vikingpunten verbonden. Wie genoeg punten verzamelt, kan die inwisselen voor belkrediet of mobiel internet.
Toch valt er veel gemor te horen: heel wat Vikings vinden dat de nieuwe service te veel opgedrongen wordt. Bovendien bleek de lancering geen onverdeeld succes, met een best originele sorry-actie tot gevolg.