Met ‘Les belges’ heeft voormalig mode- en lifestylejournaliste Katrien Masschalk een unieke online concept store gecreëerd voor mode en interieurspullen van uitsluitend Belgische ontwerpers.
Meer dan een webshop
‘Les belges’ is een nieuwe online concept store voor Belgische labels. De webshop (gekoppeld aan een fysieke winkel die op vrijdag en voorts op afspraak open is) biedt zowel mannen-, vrouwen- en kindermode als originele interieuritems aan, maar enkel en alleen van Belgische merken en ontwerpers. Momenteel zijn dat er al een veertigtal.
Wat initiatiefneemster Katrien Masschalk zo aanspreekt in Belgische ontwerpers is “hun evenwicht tussen creativiteit, kwaliteit en ambachtelijkheid. Vaak is het ook nog echt ‘made in Belgium’ volgens hoge ethische en ecologische normen. Dat maakt het product alleen nog maar mooier en het prijskaartje vaak heel redelijk.”
Toch wil ‘les belges’ meer zijn dan een webshop. Als gewezen journaliste en lifestylecoördinator bij magazines wil de oprichtster ‘les belges’ laten uitgroeien tot een “shop-communicatieplatform waar consumenten enerzijds naar hartenlust kunnen shoppen en anderzijds Belgische ontwerpers kunnen leren kennen en zich kunnen laten inspireren”.
Daartoe is de homepage nu al uitgerust met een ‘Instagram Wall’ om bezoekers te inspireren en wordt naarstig werk gemaakt van een “portfolio” voor elke ontwerper. Op die manier kunnen bezoekers meer te weten komen over de stijl van een ontwerper en krijgen ze ook meteen een overzicht van zijn of haar creaties.