Kleinere verpakkingen
Nestlé verkoopt al jaren grote flessen van twintig liter aan bedrijven of aan de gewone consument. Daarbij werkt het met abonnementen, waarbij de flessen op een regelmatig tijdstip geleverd worden. Tijdens de economische recessie viel de verkoop echter terug en dus ging Nestlé op zoek naar een oplossing.
Die oplossing hield in dat er miljoenen werd geïnvesteerd en dat het aanbod werd uitgebreid. Zo kunnen er sinds enkele jaren ook kleinere verpakkingen besteld worden, zoals flesjes van een halve liter. Sinds vorig jaar is het ook mogelijk om eenmalige bestellingen te doen, die dan de volgende dag geleverd worden.
In 2014 groeide in de Verenigde Staten de verkoop van water van Nestlé met 7,8 procent in de winkels. Bij de online verkoop was dat maar liefst 14 procent. In het eerste kwartaal van 2015 was de groei zelfs 21 procent. Nochtans zijn de prijzen online vaak hoger dan in de winkel. Nestlé heeft ondertussen bijna 30 procent van de online markt in handen in de Verenigde Staten.