Verliezen ondanks hoge omzetten
Rocket Internet heeft de voorbije jaren al tientallen e-commercebedrijven opgestart, maar de meeste waarde voor het bedrijf zit bij de tien grootste bedrijven: die zijn samen goed voor een waardering van 3,43 miljard euro. In totaal zijn alle bedrijven waar Rocket Internet een aandeel in heeft goed voor 4,85 miljard euro.
De grootste groei is te vinden in het segment voeding, waar HelloFresh een omzetgroei van maar liefst 369% kende. Rocket Internet geeft geen kwartaalcijfers vrij voor de omzet van HelloFresh, maar zegt wel dat het aantal leveringen is gegroeid van 1,6 miljoen naar 7,5 miljoen in het eerste kwartaal van 2015. Ook is het aantal klanten met 452% gegroeid naar 281,7 miljoen.
Ook meubelwinkels Home24 en Westwing hebben in het eerste kwartaal een flinke omzetgroei gekend: de omzet van Home24 groeide met 127,6% naar 59,8 miljoen euro en bij Westwing was er sprake van een groei van 55,4% naar 51,8 miljoen euro.
Bij zowat elk bedrijf is het verlies voor de aftrek van kosten echter ook gestegen. Elk bedrijf waarvan Rocket Internet cijfers vrij heeft gegeven, maakt dus nog steeds verlies. Rocket Internet heeft ook dit jaar al zes nieuwe start-ups gelanceerd en het wil er daar nog eens vier bij doen voor het einde van 2015.