Nog sterkere stijging op Europese vasteland
De online moderetailer kon wel pochen met een omzetstijging van 37 procent in het vierde kwartaal van 2013. Vooral op het Europese vasteland was er sprake van een sterke groei: Alleen daar al steeg de omzet met twee derde naar 87 miljoen pond (105 miljoen euro).
Om aan die omzet te komen kon Asos in 2013 rekenen op 7,9 miljoen actieve klanten, een stijging van 41 procent ten opzichte van 2012. Volgens CEO en oprichter Nick Robertson waren betere leveringsopties en het toevoegen van meer betaalmogelijkheden ook onderdeel van het succes.
Uitbreidingsplannen
Asos zal dit jaar ook de capaciteit van het distributiecentrum in Barnsley in het Verenigd Koninkrijk vergroten en daarnaast ook een centraal distributiecentrum openen in Europa, om zo de kosten te drukken voor het verzenden van bestellingen buiten het Verenigd Koninkrijk. Verder zijn er ook nog plannen om een distributiecentrum te openen in de Verenigde Staten.
In november opende Asos ook al een website in het Chinees, al zou die volgens analisten nog geen echte impact hebben gehad op de inkomsten in het laatste kwartaal van 2013. Analisten verwachten dat Asos zijn doelstellingen voor 2014 eenvoudig zal halen als het op het zelfde tempo blijft groeien.