Eenvoudige oplossing
Nordstrom werkt al langer met sociale media: zo reageerde het op Instagram op elke vraag die betrekking had op een product dat op Nordstrom.com te vinden was. Omdat Nordstrom elke dag tienduizenden reacties krijgt, was dat een zeer tijdrovende bezigheid. In juli van dit jaar integreerde het vervolgens Instagram op zijn website, maar dat was dan weer onhandig voor de klanten, omdat ze Instagram moesten verlaten en vervolgens de juiste foto moesten zoeken op de website.
Met Like2Buy van Curalate heeft Nordstrom nu de oplossing gevonden voor het probleem waarbij retailers niet naar hun site kunnen linken op Instagram. Op het profiel van Nordstorm op Instagram is een link te vinden die leidt naar een fotogalerij. Als een bezoeker op één van die foto’s klikt, dan wordt hij direct naar de productpagina op Nordstrom.com geleid. Volgens directeur sociale media Bryan Galipeau haalt Nordstrom zo een pijnpunt weg en werkt alles voor beide partijen een stuk vlotter.
Klanten kunnen producten nu ook heel eenvoudig toevoegen aan een verlanglijstje, dat ze later kunnen gebruiken om met één simpele klik het product op de website van Nordstrom terug te vinden. Nordstrom hoopt door het wegnemen van barrières klanten sneller te overtuigen om producten te kopen.