Een tijdje geleden maakte Pinterest het mogelijk om op zijn netwerk producten te verkopen via speciale kaarten, maar volgens de Amerikaanse warenhuisketen Macy’s zijn er erg weinig gebruikers die toehappen.
Inspiratie
“Er zijn nog steeds heel wat Pinterest-gebruikers die niet begrijpen hoe die ‘buyable pins’ werken”, zegt vice-president voor digitale strategie Serena Potter. De warenhuisketen gebruikt de pins al van het moment dat Pinterest ze toevoegde aan zijn platform, maar merkt op dat de meeste gebruikers Pinterest nog steeds gebruiken om zaken te ontdekken en voor inspiratie.
Dat wil echter niet zeggen dat Macy’s de hoop heeft opgegeven: tijdens de feestdagen zet de keten met een reclamecampagne sterk in op sociale netwerken, met videoadvertenties op Facebook, Snapchat, Instagram én Pinterest. Wanneer Pinteresters op de advertentie klikken, krijgen ze onmiddellijk een aantal pins te zien met producten die in de video te zien zijn. Macy’s hoopt zo eerst te inspireren, om daarna consumenten ook aan te zetten tot actie en dus een aankoop.