Hockey als inspiratiebron
Hockey is hot: het aantal spelers dat zich uitleeft met stick en bal is in tien jaar tijd verdubbeld. Een gat in de markt, dacht Sare Vermeulen: “Ik miste een merk waarmee hockeyers zich buiten de poorten van hun club kunnen tonen als gepassioneerd speler. Niet voor tijdens de trainingen of de matchen dus, maar voor op de schoolbanken of in de vrije tijd. Ik zocht stijlvolle kleding die hun liefde voor het hockey onderstreept en waardoor anderen hen herkennen als lid van de hockeyfamilie.”
De eerste collectie van EQIP bestaat uit een veertigtal modellen voor jongens en meisjes en is beschikbaar in de maten 116 tot 176. De prijzen lopen uiteen van 32 euro voor een T-shirt tot 80 euro voor een hoodie. De stukken zijn in Europa geproduceerd en vervaardigd van natuurlijke materialen.
EQIP is (vooralsnog) enkel via de eigen webshop te koop, al wil de oprichtster de doelgroep ook rechtstreeks benaderen tijdens hockeytornooien als de Fintro Hockey World League Antwerp. Die gaat van 20 juni tot en met 5 juli door op de terreinen van Hockeyclub Dragons uit Brasschaat.