Na het faillissement van de fysieke winkels van Neckermann.com wil het bedrijf zich opnieuw gaan focussen op de online verkoop. Daarmee komt al snel een einde aan de plannen om een grote winkelketen uit te bouwen.
“Misschien nieuwe winkels in de toekomst”
Vorige week werd bekend gemaakt dat de fysieke winkels van Neckermann.com in België en Nederland failliet werden verklaard en nu laat het bedrijf zelf verstaan dat het terug naar zijn roots gaat. “Misschien dat we in de toekomst opnieuw winkels openen, maar voorlopig focussen we volledig op onze webwinkel”, zegt woordvoerder Marcel Westerveld aan De Tijd. Nochtans waren de fysieke winkels nog geen jaar geleden geopend: toen had het bestuur het idee opgevat om een omnichannelstrategie uit te werken, waarbij ook een uitgebreide winkelketen hoorde.
Momenteel is het nog niet duidelijk wat de plannen zijn met de tien Nederlandse en vijf Belgische winkels van Neckermann.com. “We zitten in een vroege fase en maken momenteel nog volop een stand van zaken op”, zegt curator Cedric De Breet. Er wordt ook niet uitgeweid over een mogelijk faillissement van de webwinkel.