Media Markt heeft een samenwerking afgesloten met de startup Parcify, waardoor klanten voortaan meer vrijheid krijgen om te bepalen wanneer hun online bestellingen aan huis worden geleverd. Ook Bol.com en Zalando werken al samen met Parcify.
Klant kiest zelf tijd
“Door het aanbieden van deze gepersonaliseerde leveringsdienst, beantwoorden we een werkelijke vraag van de klant. Uit verschillende studies blijkt dat het gebrek aan flexibiliteit bij leveringen een bron van frustratie is voor vele online shoppers in België”, legt e‑commercedirecteur Philippe Depautex uit.
Dankzij Parcify kunnen klanten zelf een tijdslot van twee uur kiezen tussen 8u en middernacht, en dat zeven dagen op zeven. Daarnaast hoeven ze niet thuis te wachten, maar wordt het pakket afgeleverd op de locatie waar de klant zich bevindt. Dat kan aan de hand van geolocatie via hun smartphone. De dienst is momenteel enkel nog maar te vinden in Antwerpen, Gent en Brussel, maar wordt snel uitgebreid naar andere Belgische steden.
“MediaMarkt wil hiermee een nieuw profiel van klanten aantrekken, die zowel op zoek zijn naar een snelle online bestelling als naar flexibiliteit bij de levering”, aldus Depautex. Tot en met 30 september kost het gebruik van Parcify slechts 1,99 euro. Daarna komt de standaardprijs op 7,99 euro.