Bricks & clicks eindelijk verbinden
De retailer, die in augustus 2013 faillissement aanvroeg, wil “in één keer elf landenwebsites gaan lanceren voor een aantal regio’s in Europa en de Verenigde Staten.” Dat schrijft Twinkle Magazine.
“Momenteel heeft het bedrijf te maken met een kanaalconflict. De huidige site is namelijk niet responsive en niet mobiel. Daarbij zijn er ook nog maar weinig mogelijkheden om de producten te verkopen. Marlies Dekkers wil in de nieuwe strategie de bricks & clicks zo goed mogelijk met elkaar verbinden”, zegt Jaap Kooij, interimmanager bij Marlies Dekkers, woensdag tijdens eFashion in Pakhuis de Zwijger.
Verkoop traditionele retail stopt niet
Het merk levert ook aan andere retailers en wil daar niet mee stoppen, zegt Kooij. “We willen zowel B2C als B2B blijven verkopen. Tevens gaan we onze producten aanbieden via marktplaatsen als Amazon en eBay en werken samen met geselecteerde partijen om ons merk op andere sites onder controle te houden.”
De lingerielijn richt zich volgens de manager in de nieuwe strategie op ‘schaalbaarheid en flexibiliteit‘. “We moeten op elk moment kunnen schalen met onze systemen, zodat we altijd bestand zijn tegen toekomstige veranderingen.”