Trends in e-commerce en e-mailmarketing 2015
Tal van webshops, groot en klein, maken graag gebruik van e-mailmarketing voor allerhande acties en types berichten. Niet alleen de reguliere productnieuwsbrief, maar ook allerlei campagnes zijn ideaal voor e-commerce en worden dagelijks ingezet, menen ze bij Mailplus.
Denk hierbij aan één van de bekendste e-mailcampagnes in e-commerce: de verlaten winkelwagen. Er valt altijd wat van de ‘verloren’ omzet terug te halen door iemand aan te bieden de inhoud van z’n winkelwagen alsnog af te rekenen.
Die campagne is een van de vele die (online) handelaars kunnen inzetten voor meer engagement, conversie en uiteindelijk omzet in de webshop. Andere campagnes die ook bijdragen aan het opbouwen van een gezonde klantrelatie zijn:
- Welkomstmail voor nieuwe klanten en/of nieuwsbriefabonnees
- Gerelateerde productenmail: ‘U heeft X besteld, misschien ook interesse in Y’
- ‘Product review’-mail: laat klanten na productontvangst reviews schrijven
- Verjaardagsmail: altijd leuk om mensen te feliciteren en een korting aan te bieden
- Win-backmail: een klant die al een tijdje de webshop niet bezocht heeft, vragen om de webshop weer te bezoeken
Maar wat zijn nu de trends en ontwikkelingen in 2015 waar webshopeigenaren rekening mee moeten houden? In hun nieuwste whitepaper beschrijft Mailplus de trends in e-commerce en e-mailmarketing voor 2015 en geven de e-mailspecialisten tips hoe u ermee om kan gaan.