Leapp heeft zijn nieuw e-commerceplatform in dienst gesteld. Een beter voorraadbeheer zorgt ervoor dat de consument online en offline steeds het real-time aanbod van refurbished Apple-toestellen ziet en zijn aankopen sneller ontvangt.
Ondersteuning van omnichannel-aanpak
Leapp verkoopt Apple-producten met kortingen die kunnen oplopen tot 70%.Het gaat om toestellen die door klanten werden omgeruild of die na een defect weer bedrijfsklaar werden gemaakt .
De verkoop gebeurt zowel online via webwinkels als offline via 17 fysieke verkooppunten in Nederland, België en Duitsland. Dat netwerk wordt trouwens verder uitgebreid. Eind dit jaar wil de keten 30 winkels hebben. Ook uitbreiden naar andere Europese landen maakt deel uit van het expansieplan.
Sinds zijn oprichting in 2011 kon Leapp de omzet elk jaar verdubbelen. “Dat betekent dat klanten ook steeds meer van je verwachten en volkomen terecht”, zegt oprichter en algemeen directeur Rogier van Camp. “Ons ERP-voorraadsysteem en e-commerceplatform waren echter niet langer geschikt voor deze groeiende volumes en versterkte ambities.”
Online shoppen wordt aantrekkelijker
Daarom stapte het bedrijf over op een nieuw platform, dat samen met het internetbureau Amsterdam Standard werd ontwikkeld. “De bedoeling was om uit te blinken in omnichannel/crossborder-retailing. En dat is voor 90% geslaagd, 5% wordt hier in de komende dagen nog aan toegevoegd door allerlei kleine opmaakdingetjes goed te zetten, die pas na livegang de hoogste prioriteit krijgen. En de laatste 5% zullen we nooit helemaal realiseren, maar we zullen er blijven aan werken”, zegt automatiseringspecialist Jan Willem Boerhout.
Naast een fundamentele verandering achter de schermen, die tot meer efficiëntie moet leiden in de interne processen, is de webwinkel in een compleet vernieuwde huisstijl uitgevoerd. “Dit moet het online shoppen op Leapp ook leuker en makkelijker maken”, zegt Belgisch operationeel directeur Werner Bruyns.