Bol.com neemt een voorbeeld aan Amazon en lanceert een eigen bezorgabonnement voor Nederlandse klanten. Voor 14,99 euro per jaar worden meer dan 300.000 artikelen in de webshop altijd gratis aan huis geleverd.
Drempel verlagen
Het abonnement geldt voor alle bestellingen onder twintig euro, maar ook voor leveringen op dezelfde dag, in de avond of op zondag. De enige voorwaarde is dus dat de klant zijn keuze heeft gemaakt uit één van de 300.000 meest bestelde producten. In de toekomst moet dat aantal oplopen tot een miljoen producten.
“De afgelopen jaren hebben we er alles aan gedaan om onze klanten nog meer keus en daarmee controle te geven over de bezorging van pakketjes”, zegt algemeen directeur Daniel Ropers. “Enkel de bijkomende kosten kunnen nog weleens een drempel vormen om er gebruik van te maken. Die drempel nemen we nu zo goed mogelijk weg met de introductie van een bezorgabonnement. We bieden zo maximale keus, gemak en snelheid tegen minimale kosten.” Voor Nederlandse klanten toch, want in een reactie zegt bol.com dat Belgen voorlopig uitgesloten zijn van de actie.
Klanten die kiezen voor ‘Select’, zoals de dienst heet, worden sowieso voor één jaar lid. Als de klant niet uit eigen beweging besluit om te verlengen, dan wordt de dienst automatisch stopgezet.
Bij Albert Heijn, dat net als bol.com deel uitmaakt van Ahold Delhaize, hebben ze sinds kort de Bezorgbundel, waarmee Nederlandse klanten voor een vast bedrag al hun bestellingen van AH.nl thuis kunnen laten leveren.