1.018.007 Facebook-fans
Het waanzinnig populaire horlogemerk kreeg er de voorbije maand 376.000 fans bij en rondde zo als eerste de kaap van de 1 miljoen fans. Ice-Watch trekt dan ook volop de kaart van Web 2.0: “Chatten, sharen, ideeën uitwisselen, interactie… Facebook omvat precies wat Ice-Watch wilde: een platform om in contact te komen met zijn fans. Die wil tot interactie zit ingebakken in het DNA van het merk, dat nu wereldwijd tot de absolute top behoort en op nummer vijf staat in de categorie Juwelen & Horloges”, klinkt het bij Ice-Watch.
De Facebookpagina van Ice-Watch bevat een waaier aan foto’s, video’s, blogposts en andere informatie over nieuwe collecties, sport- en cultuurevenementen, festivals, winkels enzovoort, “maar het is vooral een pagina die leeft en die zorgt voor een continue dialoog met de fans“, verklaart het merk zelf het enorme succes.
Om de mijlpaal van 1 miljoen Facebook-fans te vieren, organiseert Ice-Watch – op Facebook uiteraard – een speciale editie van Ice-Game (een soort van tetris, maar dan met horloges) en geeft het merk 100 horloges weg uit de Ice-World en de Ice-Flashy-collectie. Speciaal voor de die-hard Ice-Watch fans publiceert het merk binnenkort ook nog de 50 leukste afbeeldingen van zijn campagneposters waar het de voorbije jaren mee uitpakte. Waarmee het alweer toont hoe het zijn Facebook-pagina continu laat leven.
Enorme voorsprong op nummer 2, M&M’s
De prestatie van Ice-Watch wordt nog indrukwekkender als je ziet hoe groot de voorsprong is op de rest van het Belgische peloton. M&M’s, het nummer 2, moet het in de merkenrangschikking van Socialbakers met 250.526 Facebook-fans stellen. Twix volgt op drie met 197.787 fans, Jupiler op vier met 194.109 fans en Duvel op vijf met 139.006 fans.
Overigens zit het aantal Belgen dat Facebook bezoekt in de lift. Ons land telt intussen al 4.713.800 Facebook-gebruikers en staat daarmee op de 35ste plaats wereldwijd. Het voorbije halfjaar kwamen er liefst 266.700 landgenoten bij op het populairste sociale netwerk.