De online meubelwinkel Home24 zag zijn omzet in 2015 met bijna de helft groeien. Dat blijkt uit de cijfers van aandeelhouder Kinnevik. Ondanks de hogere omzet blijft het verlies van de webshop wel groeien.
Verlies blijft groeien
De omzet van Home24 steeg in 2015 met 45,9% naar 233,7 miljoen euro. Ondanks de mooie groei was er wel sprake van een vertraging ten opzichte van 2014, toen de omzet met meer dan 72% steeg. Het verlies steeg in 2015 ook met ongeveer de helft naar 75,3 miljoen euro.
Het totaal aantal bestellingen op de webshop steeg met 20,4% naar 1,2 miljoen, terwijl het aantal klanten met 70% toenam tot 2,4 miljoen. Het aantal actieve klanten, klanten die het voorbije jaar minstens één bestelling plaatsten, groeide wel met slechts met 28% naar 1 miljoen.
Begin deze maand pompten de investeerders van Home24 nog eens 20 miljoen euro in het bedrijf, in een poging om de webshop toch winstgevend te krijgen. Daarbij werd ook de CEO vervangen door twee nieuwe topmannen, Marc Appelhoff en Christoph Cordes. ZIj stonden eerder aan het roer bij Fashion For Home, dat door Home24 werd overgenomen.