“Typisch HEMA-product”
Volgens Andre Lucas, directeur HEMA Financial Services, is een autoverzekering een “typisch HEMA-product dat opvalt door zijn eenvoud. Wij verkopen producten en diensten van alledag. Met HEMA-kwaliteit en een lage prijs. Omdat mensen al genoeg aan hun hoofd hebben, doen wij er alles aan om hun keuze zo eenvoudig mogelijk te maken. We maken een voorselectie, zodat je bij wijze van spreken niet uit twintig producten en dertien merken hoeft te kiezen. In ondergoed, in sokken, in hoeslakens en nu ook in verzekeringen.”
In Nederland verkoopt HEMA al sinds 2004 autoverzekeringen. Gezien het succes bij onze Noorderburen besliste de keten om nu ook in België zo’n verzekering aan te bieden. De premie is in enkele eenvoudige stappen uit te rekenen via internet of per telefoon. Daarna krijgt de klant per e-mail en per post een offerte.
Met een Belgische internetverzekeraar
De HEMA-autoverzekering is eigenlijk een product van Corona, een officieel erkende verzekeraar die deel uitmaakt van de Dexia Insurance Group. Corona werkt niet met makelaars of een kantorennet, maar verkoopt enkel via het internet. De onderneming genereert een deel van haar verkoop via verzekeringen onder andere merknamen, meestal auto- en motormerken. “Per 4 euro van onze inkomsten komt 1 euro uit de commercialiseringsdeals met andere merken. Sluit je bijvoorbeeld een Fiat-of Harley Davidsonverzekering, dan treden wij ook op als risicodrager”, zegt Philippe Neyt, commercieel directeur van Corona NV.