In de eerste helft van het boekjaar 2016 heeft HelloFresh zijn omzet meer dan weten te verdubbelen ten opzichte van een jaar eerder. Daar tegenover staat wel het feit dat ook het verlies bij het bedrijf verdubbelde.
Snelste groeier binnen Rocket Internet
In totaal haalde HelloFresh in de zes maanden tot 30 juni een omzet van 291,5 miljoen euro, goed voor 4,5 miljoen maaltijdboxen: dat is een groei van 159% ten opzichte van de 112,5 miljoen euro van een jaar eerder. Er werd echter ook een verlies gemaakt van 52,9 miljoen euro, een jaar eerder was dat nog maar 28,5 miljoen euro.
HelloFresh is binnen moederbedrijf Rocket Internet het bedrijf met de grootste omzetgroei, maar het is daarnaast ook het enige belangrijke onderdeel waar het verlies verder groeide. Bij de andere onderdelen was er sprake van een verliesdaling.
In totaal maakte Rocket Internet wel nog steeds een verlies van 617 miljoen euro in de eerste helft van het jaar, maar een groot deel daarvan kwam van een afboeking op goodwill binnen de Global Fashion Group, dat zo op zijn eentje al verantwoordelijk was voor een verlies van 383 miljoen euro. Rocket Internet houdt daarbij vast aan de belofte dat drie van vier belangrijkste onderdelen van het bedrijf in 2017 winst zullen weten te maken.