Nadat het eerder al flink wat filialen sloot in onder andere Marokko, Panama, Puerto Rico, Taiwan en Thailand, sluit dealsite Groupon nu ook de afdelingen in Zwitserland, Oostenrijk en Portugal. Groupon verkeert al langer in zwaar weer.
“Focussen op minder landen”
Klanten die de websites van Groupon in de drie betreffende landen willen bezoeken, zijn er aan voor de moeite. Consumenten die al een kortingsbon hebben gekocht op de website, die worden doorverwezen naar de klantendienst.
Voor Groupon is het de zoveelste tegenvaller. Eerder verliet de oprichter en CEO Andrew Mason al het bedrijf en in november raakte bovendien bekend dat er heel wat banen zouden verdwijnen bij Groupon. Dat ging gepaard met de sluiting van de websites in de Filippijnen, Marokko, Panama, Puerto Rico, Taiwan, Thailand en Uruguay. Daarvoor sloot het ook al de deuren in Griekenland en Turkije en verkocht het zijn meerderheidsaandeel in het Zuid-Koreaanse Ticket Monster.
Ooit was Groupon actief in meer dan veertig landen, maar het bedrijf kreeg het steeds moeilijker om de expansie te verantwoorden. Nu is het aantal landen dus al met ongeveer een kwart teruggeschroefd. “We moeten onze energie en onze dollars focussen op minder landen. Het is hard, maar het is een noodzakelijke stap in onze reis”, schreef COO Rich Williams eerder al in een blogpost op de site.