Samen één multichannelconcept
Met een dertigtal winkels gespecialiseerd in vrijetijdsbesteding voor kinderen en volwassenen is Fun één van de grootste spelers in de Belgische vrijetijdsmarkt, terwijl Fundoo zich met 25 webshops daarentegen vooral profileert als onlinespecialist in vrijetijdsplezier, die daarnaast ook fysieke beleving biedt in zijn conceptwinkel in Nevele.
Beide partijen hebben evenwel toenadering tot elkaar gezocht, aldus de ketens. Zo wilde Fun zijn webshop naar een hoger niveau tillen, terwijl Fundoo vooral zijn offline bereik wenste te vergroten.
Die toenadering resulteert nu in een joint venture, waarbij een nieuwe groep wordt opgericht met Jean Paul Descheemaeker (topman van Fun) als CEO. De oprichters van Fundoo, Sven en Joeri De Waele, treden in het kapitaal van de nieuwe groep en worden zowel lid van de raad van bestuur als van het management.
Met ondersteuning van Mitiska
De nieuwe onderneming krijgt eveneens financiële ondersteuning van investeringsgroep Mitiska, die een niet nader vernoemd bedrag ter beschikking stelt, bovenop de 4 miljoen euro die het eerder dit jaar investeerde in Fun.
Doel van het nieuwe concept is 100% multichannelshopping te bieden, zegt Joeri De Waele: “Het is onze ambitie om de groep te doen uitgroeien tot een krachtige speler, die door innovatie en focus op de klant met iedereen op de Belgische vrijetijdsmarkt kan wedijveren.”
“Daarbij staat de volledige integratie van clicks en bricks centraal, om zo een unieke winkelervaring te creëren. We zijn ervan overtuigd dat we op die manier gewapend zijn tegen een toekomstige intrede van Amazon in België”, hoopt hij.