“Niet concurrentie met supermarkten aan gaan”
Zo wil het bedrijf in 2014 vier miljoen flessen wijn verkopen, maar ook de verkoop van vers voedsel ontwikkelen. “We gaan niet de concurrentie aan met de supermarkten, we blijven bij ons businessmodel: goede producten tegen lage prijzen. We weten nu niet wat volgende week kunnen aanbieden”, zei transportdirecteur Sebastien Belonne op een Londens event over de wens van de webshop uitsprak om meer te focussen op voeding.
In oktober opende het Franse bedrijf al Miam Miam op Vente-Privee.com, waar klanten elke dag een aanbieding kunnen vinden van niet-dagvers voedsel van een lokale Franse producent. Vente-Privee bekijkt inmiddels ook hoe het deze dienst kan verspreiden over de rest van Europa.
Daarnaast wil de webshop in 2014 ook verbeteringen aan zijn logistiek aanbrengen: “We berekenen altijd de werkelijke logistieke kosten door aan de klant”, zegt Belonne, “maar die kosten mogen niet meer dan 10 procent bedragen van de totale aankoopprijs. Vandaar dat we continu op zoek zijn naar goedkopere opties en leveranciers.” Dat wil volgens Belonne niet zeggen dat Vente-Privee sneller zal gaan leveren: enkel de verse producten, zal het wel binnen een dag bezorgen.
Omzet stijgt 60 procent
Het afgelopen jaar is de omzet van Vente-Privee met zestig procent gestegen, waardoor het nu uitkomt op 1,6 miljard euro. Dat had het te danken aan een uitgebreider aanbod dat ook meer klanten lokte. In totaal heeft het bedrijf 20 miljoen klanten wereldwijd.
“In 2013 heeft Vente-Privee.com 10.100 flashsales gerealiseerd (+65 procent), ofwel zeventig miljoen producten, en zijn er per dag tussen de 50.000 en 150.000 pakketjes verzonden“, zegt een woordvoerder in een persbericht.
Het Franse bedrijf wil tegen 2024 een omzet halen van zes tot acht miljard euro zei oprichter Jacques-Antoine Granjon in een interview.