Thuislevering in 5 landen
“De lancering van de Flamant-webshop speelt in op de toenemende vraag van de klant naar de online-beschikbaarheid van de collectie en viseert anderzijds een breder klantenprofiel voor haar collectie te interesseren en fideliseren,” aldus CEO Edwin Vandermeulen.
Het is de tweede innovatie van Flamant op een aantal weken tijd om de interieurketen, die aan de start van het millennium furore maakte – maar in de tweede helft van het decennium zwarte sneeuw begon te zien, nieuw leven in te blazen. Vorige week opende het bedrijf nog een ‘pop-upstore’ in de Brusselse Louizalaan. Recent werden ook Facebook- en Twitter-pagina’s gelanceerd, om de aanwezigheid van het bedrijf op het internet te versterken. De nieuwe webshop biedt verschillende betalingsmogelijkheden aan en bestelde producten worden thuisgeleverd.
‘Eén van de eerste interieurretailers online’
Hoewel Flamant er prat op gaat dat het – “op de grote distributiereuzen na” – één van de eersten in de Europese interieurbranche is die online verkoopt, waagt het zich nog niet aan de thuislevering van meubelen en andere grote stukken. Niettemin beklemtoont de retailer dat het assortiment nog verder zal groeien en dat de webshop ook wisselende promotionele acties zal voorzien.
Flamant is een Belgisch interieur- en lifestyle merk uit Geraardsbergen. Behalve aan groothandelsklanten verkoopt Flamant ook via veertien eigen winkels in binnen- en buitenland. Er werken zowat 300 mensen.