20% groei per… maand
Take Eat Easy werd in 2013 gelanceerd in Brussel en startte eind vorig jaar op in Parijs. Via de app annex website kunnen de inwoners van beide hoofdsteden maaltijden van restaurants in een straal van drie kilometer rond hun woonst thuis laten leveren.
Een koerier brengt de maaltijd dan per fiets tot aan de deur, op het uur dat de klant bepaald heeft. Via de app kan die laatste zijn bestelling trouwens in realtime volgen: van aan het restaurant tot bij hem thuis.
Vandaag rijden in Brussel en Parijs al zo’n 350 fietskoeriers voor Take Eat Easy. Zij halen gerechten af bij 100 Brusselse en meer dan 150 Parijse restaurants. Die betalen Take Eat Easy een commissie van 30% op de bestelling plus een bijdrage van 3,50 euro in de leveringskosten.
Het concept slaat aan, zo zegt Karim Slaoui, een van de vier medestichters, aan zakenkrant L’Echo: “Op één jaar zijn we vertienvoudigd. Sinds september 2014 zijn we gemiddeld met meer dan 20% per maand gegroeid.”
6 miljoen euro opgehaald
Half april raakte bekend dat Rocket Internet (de investeerders achter onder meer Zalando), DN Capital en Piton Capital liefst zes miljoen euro hadden geïnvesteerd in het Brusselse bedrijf.
“Het is niet de bedoeling om het bij Brussel en Parijs te houden, dat is het nooit geweest”, bevestigt Karim Slaoui. “Wat ons momenteel interesseert, is de Europese markt in zijn totaliteit. Er zijn interessante grootsteden zoals Berlijn, Londen en Madrid. In Duitsland vormen ook Munchen, Hamburg, Keulen of Düsseldorf interessante markten. Een van de vragen waarop we eveneens een antwoord proberen te vinden is of ons zakenmodel ook kan werken in kleinere steden.”