Ieder zijn etalage op Facebook
De komende weken krijgen alle webshops die gebruik maken van de software van Shopify de gelegenheid om in de ‘Shop Section’ op Facebook Pages een eigen etalage te openen. Sinds deze zomer konden Facebookgebruikers in een beperkt aantal webshops al producten bekijken en ze kopen zonder daarvoor het sociale netwerk te moeten verlaten. Zo zouden gebruikers nog meer tijd op Facebook moeten doorbrengen.
De online retailers kunnen zelf kiezen of ze de klant laten afrekenen binnen Facebook dan wel op hun eigen website. “We willen het onze klanten gemakkelijk maken om producten te verkopen daar waar de consument zich bevindt”, zegt Shopify-directeur Satish Kanwar, “en dat is meer en meer op een smartphone of tablet”. Tegelijk lonkt Shopify ook naar de ruim 45 miljoen bedrijfjes die nu al op Facebook Pages een digitaal uitstalraam hebben zonder koopmogelijkheid.
Shopify ging in mei van dit jaar naar de beurs. In het eerste kwartaal sinds de beursgang klokte de omzet af op 44,9 miljoen dollar, 89% meer dan een jaar eerder. Het bedrijf verwerkte in die periode voor 1,6 miljard dollar aan online bestellingen van webwinkelpartners. “Precies wat wij in 2013 in een heel jaar verwerkten”, aldus CFO Russ.