“Eenvoudig en gemakkelijk”
Na de betaling (online of via een overschrijving) kunnen de klanten een leveringsdatum kiezen die hen het beste uitkomt, binnen een termijn van drie tot veertien werkdagen. “Naast een levering op het thuisadres kan de klant een bestelling ook laten leveren op een ander adres in België: op het werk, bij een buur, een familielid…”, laat Colruyt Group weten.
“Voor het gemak van de klanten werden sommige grote artikelen, zoals zwembaden en schommels, vroeger al uitsluitend thuis geleverd. Die service hebben we nu uitgebreid naar het volledige online assortiment. We bieden zo eenvoud aan onze klanten en maken hun leven opnieuw een beetje makkelijker”, vertelt Dirk Berteloot, algemeen directeur non-food businesses bij Colruyt Group.
Uiteraard kunnen klanten die dat wensen, nog altijd zelf hun bestelling ophalen in een van de 315 afhaalpunten bij Colruyt of OKay of ze laten toevoegen aan hun Collect&Go-reservatie.
Van 2,95 tot 30 euro
De verzendkosten van de bestelling zijn afhankelijk van het gewicht en de afmetingen van het bestelde artikel. De levering van grote artikelen (meer dan 30 kg of 1,5 meter) kost 22 euro in de week en 30 euro op zaterdag. “Grotere artikelen worden aan huis geleverd door eigen diensten of rechtstreeks door de leverancier”, aldus nog Berteloot.
Voor kleine artikelen heeft Colruyt Group een deal met bpost. Dan bedragen de verzendkosten 2,95 euro voor een levering op weekdagen en 5,95 euro voor levering op zaterdag.