De online luxeretailer Yoox-Net-a-Porter heeft in de eerste helft van het jaar zijn omzet met bijna 16 procent de hoogte in gejaagd. Ook de winst ging met meer dan 15 procent de hoogte in ten opzichte van een jaar eerder.
Groeiend aantal klanten
De totale omzet van de fusiegroep kwam in de eerste zes maanden van 2016 uit op 897 miljoen euro, goed voor een groei van 15,8 procent. In het tweede kwartaal werd een omzet van 450,8 miljoen euro gehaald, wat een groei betekende van 17 procent.
De aangepaste nettowinst steeg in de eerste helft van 2016 dan weer met 15,2 procent naar 37 miljoen euro. Yoox-Net-a-Porter heeft momenteel 28 miljoen unieke bezoekers per maand. Ook dat is een flinke stap voorwaarts. Een jaar geleden waren dat er nog maar 26,15 miljoen. De groep heeft momenteel 2,6 miljoen actieve klanten, ten opzichte van 2,3 miljoen een jaar eerder.
Het aantal bestellingen steeg de afgelopen zes maanden naar 3,9 miljoen, komende van 3,3 miljoen een jaar eerder. De gemiddelde waarde van een bestellingen daalde wel van 354 euro naar 335 euro.
Alle cijfers van het huidige jaar worden vergeleken met pro-forma cijfers van een jaar eerder, omdat er toen nog geen sprake was van de fusie tussen Yoox en Net-a-Porter.