Webshop “bekender en vertrouwder maken”
Met het tijdelijke afhaal- en bestelpunt, nog open tot 31 december, wil de sportketen de consument dichter bij zijn webshop brengen. De periode net vóór de feestdagen is immers ideaal om de klant de volledige online collectie en cadeautips te laten ontdekken, vinden ze bij Decathlon.
“De belangrijkste bedoeling is onze online verkoopsite bekend te maken en de consument meer inzicht te verschaffen in de webshop”, zegt Charles-Emmanuel Nélis, directeur e-commerce. “Het geeft ons meteen ook de mogelijkheid om direct op hun vragen te antwoorden.”
De keuze voor het Woluwe Shopping Center is niet toevallig: de zone ten oosten van Brussel is namelijk niet afgedekt door een Decathlon-winkel. “Wij bieden onze Brusselse klanten hier een gratis afhaalpunt dat dezelfde voordelen biedt als levering in een winkel die op twee passen van hun deur zou liggen”, aldus nog Nélis.
Ook leerrijk testproject
Decathlon is met dit pop-upafhaalpunt de eerste verdeler in de sportbranche met zo’n tijdelijke locatie: voor de sportketen meteen een goede test om te peilen naar de reacties van de klanten.
“Wij gaan de hele maand lang de feedback van onze klanten verzamelen. Door het bestelproces te volgen of door dat proces samen te overlopen, zullen wij enorm veel leren uit hun reacties. Tegelijk is dit ook een test van het pop-upconcept zelf. Als dit goed werkt, zou het wel eens kunnen dat wij er ideeën voor de toekomst uit puren”, besluit de directeur e-commerce.