Op het Omnichannel Congress van RetailDetail, dat vandaag 4 februari doorging in Utopolis Mechelen, heeft sport- en outdoorketen Decathlon de Omnichannel Award 2016 gewonnen.
Onderscheidend in omnichannel
Naar jaarlijkse gewoonte waren op het RetailDetail Omnichannel Congress 2016, dat vanmiddag als sprekers onder meer Jan Huysmans (bol.com), Erik Cuypers (Maxeda) en Arjen Schouten (Rituals) mocht verwelkomen, ook drie retailers genomineerd die zich het afgelopen jaar hebben weten te onderscheiden op het vlak van omnichannelstrategie.
Zij maakten kans op de Omnichannel Award, de award waarmee RetailDetail retailers in de bloemetjes wil zetten die uitblinken in het integreren van de verschillende kanalen, en die een brug weten te slaan tussen online en offline.
Dit jaar waren de kanshebbers ZEB, Decathlon en Proximus. Van de drie genomineerden was het uiteindelijk Decathlon die de prijs mee naar huis mocht nemen. Decathlon was ook vorig jaar genomineerd voor de Omnichannel Award, maar behaalde toen de eindzege niet.