Duwtje in de rug
Een onderzoek dat onderzoeksbureau InSites uitvoerde in opdracht van Comeos, toonde aan dat in 2011 reeds 46% van de Belgen online winkelde. De omzet van de e-commercesector steeg in 2011 met liefst 23,8%. Online shoppen wordt in België dus steeds belangrijker, maar toch kan de online retail – zeker in vergelijking met het buitenland – nog een duwtje in de rug gebruiken.
Daarom wil de Dag van de Webshop dit jaar op hetzelfde elan van de eerste editie verdergaan, toen ongeveer honderd webshops en meer dan 16.000 consumenten de weg naar www.dagvandewebshop.be vonden. De kracht van het concept schuilt er immers in dat elk van de participerende webwinkels die dag een unieke promotie aanbiedt, die slechts 24 uur geldig is.
Kennismaking met e-commerce
De initiatiefnemers willen zo zowel grote, bekende webshops als kleinere, gespecialiseerde webwinkels een promotieplatform te geven. “Tegenwoordig kan men bijna alles online kopen: van gepersonaliseerde fopspenen tot brandhout en zwembaden. Door het organiseren van de Dag van de Webshop willen we de aandacht vestigen op de Belgische webshops en online shoppers op een leuke manier met hen kennis laten maken”, vat mede-initiatiefnemer Tom Dupon het samen.
Geinteresseerd om als webshop deel te nemen? Webshops die zich registreren voor deelname voor 29 september kunnen genieten van 50 euro ‘early bird’-korting.