Online retailer Coolblue gaat ‘CoolblueBezorgt’ verder uitrollen in Nederland. Met die dienst levert het zelf witgoedbestellingen aan huis. Momenteel gebeurt dat al met ongeveer 1 op de 10 van dat soort bestellingen.
Klanttevredenheid verbeteren
Het doel van Coolblue is om met deze service zelf meer controle te krijgen over de ‘last mile delivery’ van grote pakketten, in een poging de klanttevredenheid nog verder op te schroeven. “We willen het voor onze klanten elke dag een beetje beter doen. Een onderdeel waar we – tot voor kort – geen invloed op hadden, was de laatste kilometer tot bij de klant zelf. Daar brengen we nu in Nederland verandering in door zelf de levering van witgoedproducten in handen te nemen”, zegt Pieter Zwart, directeur van Coolblue.
Kort samengevat wordt elke product waar je met twee voor moet zijn om het binnen te dragen via CoolblueBezorgt aan huis geleverd. Dat gaat niet enkel over wasmachines of koelkasten, maar bijvoorbeeld ook grote tv’s.
Binnenkort zullen er 15 bestelwagens worden ingezet om de bestellingen te leveren. Tegen het einde van dit jaar moeten er dat ongeveer 50 zijn. De dienst is bovendien gratis, ook voor klanten die op een hogere verdieping van een appartementsgebouw wonen. Daarbij krijgt de klant ook een tijdslot van één uur waarin de bestelling zal geleverd worden, zodat hij niet de hele dag moet wachten. Een half uur voor de aankomst wordt de klant verwittigd door de bezorgers.
Coolblue bekijkt dit jaar nog of de dienst ook in België kan geïntroduceerd worden.