“Nacht van de Solden”: knap idee…
Brantano organiseerde vannacht een heuse “Nacht van de Solden”: al wie tussen één minuut na mindernacht en 8 uur vanochtend iets kocht op de webshop, kreeg tien procent extra korting boven op de soldenprijs. Via de webshop konden internauten dus hun favoriete paar schoenen alvast reserveren om het later in een filiaal van hun keuze af te halen.
“Winkels openen almaar vroeger hun deuren op de eerste soldendag en we wilden hetzelfde doen met onze webshop. Volgens de regels van de sperperiode mag dat op 3 januari vanaf één minuut na middernacht“, zegt Stefaan Van Weyenbergh, algemeen directeur bij Brantano.
…maar technologie wil niet mee
“Het is de tweede keer dat we dit doen en het werkt, anders zouden we het niet herhalen”, klonk de Brantano-topman aan de vooravond van zijn stunt. Dat bleek ietwat overmoedig, want vanochtend moest de schoenenretailer volgende mailing versturen, ook aan trouwe klanten die vannacht niet naar de webshop waren gesurft:
“Tijdens de Nacht van de Solden zijn er een aantal problemen op de website onstaan waardoor de website erg traag reageerde. Ondanks de voorzorgsmaatregelen en de technische medewerkers die deze nacht klaar stonden om alles in goede banen te leiden, kon de webshop de massale toeloop niet vlot verwerken. Aan alle klanten die tevergeefs een bestelling probeerden te plaatsen, willen wij graag onze excuses aanbieden.”
Voor Brantano zat er dus niet veel anders op dan de klanten te vragen hun gegevens achter te laten en zo snel mogelijk een gepaste oplossing aan te bieden.