300.000 Belgische klanten
“Inmiddels kent 75% van de Vlamingen bol.com en hebben ruim 300.000 unieke consumenten één of meerdere keren een aankoop in onze winkel gedaan. Dat is een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar”, zegt Jan Huysmans, manager België bij bol.com.
“We merken dat in de voorbije weken steeds meer Belgen eerst hun sinterklaas- en nu ook hun kerstinkopen doen bij bol.com. Het onderstreept dat we voorzien in een behoefte van veel Belgen. Dat we daarnaast ook nog eens worden bekroond met een consumentenprijs moedigt ons aan om te blijven bouwen aan een prettige winkel.”
Groter assortiment
Huysmans verwijst daarmee naar de bekroning van Bol.com tot Webwinkel van het Jaar. In die verkiezing, georganiseerd door technologiemagazine Clickx, ging Bol.com grote concurrent Coolblue vooraf (die laatste won op onze retaildetail Night nog de Webshop Award 2012). Pittig detail: de webshop van Vanden Borre (nog mee ontwikkeld door Jan Huysmans) werd derde.
Bol.com startte het voorbije jaar drie nieuwe speciaalzaken op (Baby, Koken & Tafelen, Mooi & Gezond). “We investeerden fors in een groter assortiment voor de Belgische klant en in nieuwe services, zoals gratis levering (vanaf 20 euro, nvdr.), verruimde retourmogelijkheden en een klantendienst die dag en nacht bereikbaar is”, verklaart Jan Huysmans het succes
Bol.com opende op 30 maart 1999 voor het eerst zijn virtuele winkeldeuren en heeft intussen ruim 3,4 miljoen actieve klanten in Nederland en België. Die kochten in 2011 bijna 17,5 miljoen artikelen. Bol.com werd begin dit jaar overgenomen door Ahold.