Visueler en apps
“We zijn bezig met een overstap van ‘webwinkel’ naar een ‘winkel van ons allemaal’ met heel veel productcategorieën”, zegt marketingdirecteur Michel Schaeffer aan Emerce. “Iedere productgroep kent een ander aankoopproces: een boek kopen is anders dan een kast of peuterkleding. De laatste zijn complexere aankopen, omdat je als consument meer informatie wil voor de aanschaf. Je wil meer visuele prikkels. Bij baby- en peuterkleding betekent dat bijvoorbeeld dat je kunt inzoomen. Een de pagina’s met lijsten producten worden ook visueler. We gaan van tekst- naar beeldgedreven.”
Omdat Bol.com de website ook gebruiksvriendelijker wil maken voor mobiele gebruikers, zal er ook meer witruimte zijn, zodat er minder kans is dat ze op een verkeerde afbeelding klikken. Later dit jaar wil Bol.com ook mobiele apps lanceren.
De veranderingen bij Bol.com zijn al een tijdje aan de gang. Eind vorig jaar werden de eerste tests uitgevoerd en enkele maanden geleden werd de navigatie al aangepast.