Bol.com gaat productadvertenties tonen tussen de zoekresultaten op de website. Het belooft daarbij wel enkel advertenties te tonen die daadwerkelijk relevant zijn voor de consument.
Vanaf 50 euro voor een advertentie
Bol.com stelt zijn nieuwe dienst ‘Marketing & Media Services’ vandaag voor. Daarmee kunnen bedrijven vanaf 50 euro gericht adverteren naar bepaalde doelgroepen. Naast de gesponsorde zoekresultaten kunnen bedrijven ook kiezen voor display advertising, brandpages en weblogs.
Om verkopers ook meer inzicht te geven over de stappen die hun klanten doorlopen op Bol.com, voorziet de online marktplaats bovendien Marketing Insights.
“In de afgelopen 17 jaar hebben wij veel kennis opgedaan over de online customer journey en deze delen we graag met onze leveranciers, fabrikanten en verkooppartners. Het inzetten van advertenties doen we op een zeer meetbare en schaalbare manier, zodat je als adverteerder budgetten optimaal inzet en op ieder moment kunt evalueren en bijsturen”, zegt Margaret Versteden, directeur Marketing & Platform Innovation bij Bol.com, volgens Twinkle.