Bol.com heeft een mail uitgestuurd waarin het zijn partners herinnert aan de verkoopsvoorwaarden. Daarin wordt vooral gesteld dat er geen verschil mag zijn in de prijs op bol.com en de prijs in de eigen webwinkel van de partner.
“Nadelig voor onze klanten”
“Wij hebben onze partners onlangs via een nieuwsbrief herinnerd aan de voorwaarde, omdat we merken dat helaas niet iedereen dit volgt. Dat is nadelig voor onze klanten”, zegt woordvoerster Marjolein Verkerk van bol.com aan Emerce.
Omdat bol.com werkt met het principe waarbij de verkopers enkel commissie moeten betalen wanneer ze ook daadwerkelijk verkopen via bol.com, zien veel partners zich gedwongen om de prijs op hun eigen site ook te verhogen.
Bol.com benadrukt in de brief ook dat het wil dat de prijzen op bol.com marktconform zijn. “We verwachten van onze partners dat ze min of meer marktconforme prijzen hanteren en geen prijzen die te hoog zijn. Uitschieters kunnen namelijk de prijsperceptie van bol.com en onze partners negatief beïnvloeden. We hebben onze samenwerkingsovereenkomst daarom uitgebreid met een voorwaarde die dit kan waarborgen. Als blijkt dat prijzen niet marktconform zijn, kunnen wij besluiten het aanbod niet te tonen in onze winkel.”